Lidingöloppet och Simplus utökar samarbete

Världens största terränglopp, Lidingöloppet, och Simplus med den klassiska linimentserien ORMSALVA inleder nu ett bredare samarbete tillsammans. Simplus kommer att medverka som officiell leverantör av linimentrelaterade produkter på flera av Lidingöloppets arrangemang.

– Vi är glada att inleda ett bredare samarbete med Simplus då det kommer att innebära ett stort lyft för våra deltagare genom att vi nu kan erbjuda både svensktillverkade och högkvalitativa liniment under våra lopp. säger Tomas Hoszek, VD för Lidingöloppet.

Lidingöloppet som ingår i ”En svensk klassiker” arbetar aktivt med motion, hälsa och miljö som ledstjärnor. Lidingöloppet är miljödiplomerat som ”Ett Miljömärkt Event” och strävar alltid efter att utveckla sitt miljöarbete. Simplus är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 och använder i största möjliga mån miljöanpassade råvaror i sina produkter. Parterna tror att det här samarbetet kan skapa synergier som gynnar både miljön och deltagarna. Simplus liniment kommer att finnas till försäljning för Lidingöloppets besökare och även användas av de sjukgymnaster och massörer som finns tillgängliga för deltagarna.

– Simplus vill med det här samarbetet förankra våra långa traditioner och gedigna arbete inom motion, hälsa och miljö tillsammans med Lidingöloppet. Vi delar Lidingöloppets vision inom dessa områden och är stolta att kunna erbjuda löparna en möjlighet att använda rejäla grejer från Dalarna som hjälp för att prestera på topp under Lidingöloppets arrangemang, säger Johan Mattsson, VD för Simplus AB.

Simplus är ett företag beläget i Dalarna med egen produktionsanläggning i Mora. Företaget tillverkar ett brett sortiment av produkter för kosmetik, hälsa och friskvård och använder i största möjliga mån ekologiska och miljöanpassade råvaror i produkterna. Simplus produkter finns att köpa på apotek, hälsofackhandeln, dagligvaruhandeln och hos välsorterade terapeuter. ORMSALVA är den klassiska svensktillverkade linimentserien från Dalarna. ORMSALVA är det kompletta sortimentet för dig med en aktiv livsstil som hjälper dig att prestera på topp före, under och efter fysisk aktivitet.

För mer information:
Johan Mattson, Simplus AB,
076 792 31 00, johan.mattsson@simplus.se

Tomas Hoszek, VD Lidingöloppet
070-513 44 88.
Kontakt kan även tas via press@lidingoloppet.se

Arrangör: Lidingöloppet som ägs av IFK Lidingö Skid- & orienteringsklubb samt IFK Lidingö Friidrottsklubb arrangerar förutom Lidingöloppet, även Lidingö Tjejlopp, Lidingö På Gång, LidingöStafetten, LidingöRuset, Lilla Lidingöloppet och Knatteloppet under Lidingöloppshelgen den 27-29 september 2013. Utöver den helgen arrangerar organisationen även Runners World Lidingö Ultramaraton, Lidingöloppet MTB, Blodomloppet (i Stockholm) och Lidingöloppet on Tour.

Våra partners

tcs TATA Consultancy Services