Lidingöloppet och SILVA i lysande samarbete

Lidingöloppet och SILVA inleder nu ett nytt sponsorsamarbete där SILVA går in som Officiell Leverantör till Lidingöloppet och Lidingöloppet MTB.

– Vi är oerhört glada att kunna inleda ett samarbete med Silva. Vi tror att detta kommer ge ett mervärde till våra deltagare. Både våra cyklister och våra löpare har stor nytta av SILVAs produkter sin färd mot ett deltagande i något av våra lopp, säger Tomas Hoszek, Generalsekreterare för Lidingöloppet.

Samarbetet innebär att SILVA kommer att vara delaktiga i flera av Lidingöloppets evenemang. Både vid Lidingöloppet MTB den 4 maj och under Lidingöloppets jubileumsfirande den 26-28 september, när det 50:e Lidingöloppet arrangeras.

Lidingöloppet MTB är ett cykellopp som går i den välkända naturen från världens största terränglopp Lidingöloppet. Loppet är ca 60 km långt och har både en motions- och en tävlingsklass. Slingrande stigar, tuffa backar och allmänt härlig cykling i närheten av havet är det som kännetecknar Lidingöloppet MTB. Loppet arrangeras för andra gången den 4 maj 2014 med start kl. 09.00

SILVA sponsrar MTB-loppet med fina priser till både segrarna i tävlingsklassen och utlottningspriser till övriga cyklister. SILVAs produkter kommer även finnas till försäljning i den mässa som skapas tillsammans med Tvåhjulsmästarna. Mässan kommer att vara öppen från kl. 12-17 lördag den 3 maj och 07-16 söndag den 4 maj, på tävlingsområdet vid Lidingövallen på Lidingö.

– För SILVA är det fantastiskt roligt att få tillfälle att arbeta tillsammans med världens största terränglopp och det starka varumärke som Lidingöloppet är. Vi ser samarbetet som en möjlighet att på ett positivt sätt aktivera vårt varumärke mot en aktiv nordisk målgrupp. Men vi ser även fram mot att involvera såväl våra kunder, ambassadörer som våra medarbetare i träning och friskvård, inför något av de många varierande och utmanande lopp som Lidingöloppet erbjuder, säger Patrik Elfwing, VD för Silva Sweden AB.

Välkomna till Lidingöloppets Jubileumshelg den 26-28 september!

ARRANGÖR:

Lidingöloppet som ägs av IFK Lidingö Skid- & Orienteringsklubb samt IFK Lidingö Friidrottsklubb arrangerar förutom Lidingöloppet, även Lidingö Tjejlopp, Lidingö På Gång, LidingöStafetten, LidingöRuset, Lilla Lidingöloppet och Knatteloppet under Lidingöloppshelgen den 26-28/9 2014. Utöver det arrangerar organisationen även Lidingöloppet Ultramaraton, Lidingöloppet MTB, Blodomloppet (i Stockholm) och Lidingöloppet on Tour. Läs mer på: www.lidingoloppet.se | www.blodomloppet.se | www.ultra50k.se | www.lidingoloppetmtb.se I www.facebook.com/lidingoloppet | www.twitter.com/LL_Officiell

SILVA:

Sedan 1933 utvecklar och säljer SILVA tillbehör till sport- och outdooraktiviteter. Fokusområdena är löpning, längdskidåkning, cykling, orientering och friluftsliv. SILVAs produkter kännetecknas av hög teknisk funktionalitet och innovativ design. Produkterna utvecklas i Sverige med en design och konstruktion som är anpassad för att klara de tuffa påfrestningar som det nordiska vädret och klimatet innebär. Sedan 2011 ägs SILVA av Karnell. Läs mer på www.silva.se

För mer information, vänligen kontakta:

Tomas Hoszek, Generalsekreterare Lidingöloppet 070-513 44 88. Kontakt kan även tas via press@lidingoloppet.se

Hanna Lundberg, Marknadsansvarig på SILVA, tel: 08 623 43 58 eller e-post: hanna.lundberg@silva.se

Våra partners

tcs TATA Consultancy Services