Generation Pep är en icke vinstdrivande organisation som arbetar för att sprida kunskap och skapa engagemang kring barn och ungdomars hälsa. Kronprinsessparet är initiativtagare till Generation Pep som tillsammans med aktörer från hela samhället vill driva ett ambitiöst och långsiktigt folkhälsoarbete med barn och unga i fokus.
Generation Pep arbetar för att alla barn och ungdomar i Sverige ska ha möjlighet och viljan att leva ett aktivt och hälsosamt liv.
Lidingöloppet är en del av Generation Peps folkrörelse för barn och ungas hälsa. En folkrörelse där nätverk av organisationer och privatpersoner aktivt ställer sig bakom GenPeps vision och som vill vara med och bidra till att förverkliga den.
Yellow Line AB grundades 1982 och är idag en av Stockholms större leverantörer av tält-, och evenemangsutrustning. Företaget har hyrt ut tält, läktare, scener, podier, säkerhetsavspärrningar mm. till många av stadens större evenemang. Tack vare god insyn i branschen och förståelse för de flesta typer av evenemang kan företaget snabbt och enkelt hitta rätt lösningar utifrån specifika önskemål.
Stockholm Business Region har till uppgift att utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Målet är att göra Stockholm till Europas ledande hållbara tillväxtregion.
Samarbetet mellan TCS Lidingöloppet och Visit Stockholm skall vi på lång sikt öka antalet internationella deltagare.
European Athletic Association
Lidingöloppet är en del av European Athletic Association