Fyra frågor till Lidingöloppets nya sponsorkoordinator Johanna Ahlqvist!

Det är med stor stolthet och glädje som Lidingöloppet presenterar vår nya sponsorkoodrinator Johanna Ahlqvist, som framöver kommer ha det övergripande ansvaret kring Lidingöloppets sponsorkontakter. Här besvarar hon fyra frågor om sig själv och om uppdraget som väntar! 

Fyra frågor till Lidingöloppets nya sponsorkoordinator Johanna Ahlqvist!

Du har arbetat på Lidingöloppet även tidigare – vilket är ditt käraste minne från din tid i organisationen?
- Det är omöjligt att bara säga ett när det finns så många. Det som jag framför allt har tagit med mig är alla fantastiska funktionärer som ställer upp innan, under och efter helgen. Utan alla dessa skulle arrangemangen inte kunna genomföras.

Under vilket lopp slår ditt hjärta lite extra hårt (från åskådarplats)?
- Att stå vid målet oavsett lopp är alltid extra speciellt. Den glädje som deltagarna visar när de korsar mållinjen är oslagbar. Oavsett om de sprungit några kilometer eller tre mil.

Under din tid utanför Lidingöloppet har du utbildat dig till legitimerad dietist, vilka tips skulle du vilja vidareförmedla till alla som gör sig redo inför TCS Lidingöloppet 2022?
- Såklart beror det på vilken nivå du befinner dig på. Men för en vanlig motionär är helheten viktigare än detaljerna. Det du äter 90% av tiden är viktigare än de 10% du gör avsteg. Det är framförallt viktigt att äta ordentligt både innan och efter träning för optimal prestation. Springer du ett längre lopp behöver du fylla på med energi och vätska under loppet för att orka hela vägen. Att prova t.ex. gels under loppet för första gången är troligen ingen bra idé om du inte testat dessa produkter tidigare och vet hur din kropp tolererar dessa. Nu under sommaren är det extra viktigt att dricka ordentligt, framför allt under varmare dagar då du behöver fylla på med mer vätska än vanligt.

Varför ska ett företag bli sponsor till TCS Lidingöloppet? 
- För att TCS Lidingöloppet gör det möjligt för barn och ungdomar att fortsätta vara aktiva inom sin idrott. Då vinsten går tillbaka till ägarföreningarna men även andra idrottsföreningar som får ersättning för funktionärsuppdrag under helgen. Rörelse och fysisk aktivitet är en hjärtefråga för mig. Det otroligt viktigt att barn och ungdomar har möjlighet till fysisk aktivitet och rörelse dagligen. Det som också är fint är att de finns ett lopp för alla oavsett förutsättningar.


Om Lidingöloppets organisation >
Om Lidingöloppet >

Våra sponsorer

tcs TATA Consultancy Services

Huvudsponsorer

Officiell partner

Officiella leverantörer

Övriga samarbetspartners

Arrangörer