Trots TCS Lidingöloppets långa historia och många traditioner måste arrangemanget fortsätta att utvecklas som ett klassikerevent i tiden. TCS Lidingöloppet strävar efter att fortsätta vara en tidlös inspirationskälla för idrottsgemenskap, folkhälsa och ett Sverige i rörelse i en tid efter pandemin och för ett samhälle i ständig förändring. TCS Lidingöloppet lanserar därför en ny grafisk profil som befäster loppets roll som den mest legendariska löparupplevelse man kan ta del av. Vi vill understryka naturen som arena och det faktum att TCS Lidingöloppshelgen erbjuder något för alla - från att springa riktigt långt till att uppleva Lidingös fantastiska naturmiljöer.
Den 1:a juni byter vi därför skepnad. Vår nya logotyp innehåller fortsatt den klassiska ”löparen”, fast i en moderniserad och mjukare form som bättre symboliserar vår mångfald av deltagare. Det gröna ”spåret” i den nya logotypen representerar den arena vi springer på, som mjukt och skonsamt men samtidigt tufft och utmanande vindlar sig genom naturen. Vi presenterar även en delvis ny färgsättning i olika gröna nyanser med gul som komplementfärg som ska framhäva känslan av när tidig möter sensommarens grönska under den sista helgen i september.
Vi hoppas att du gillar vår nya logotyp och våra nya färger. Du kommer att märka skillnaden här på Lidingöloppets hemsida, i våra sociala medie-kanaler och i våra nyhetsbrev redan den 1:a juni och självklart också under TCS Lidingöloppsvecka som vi just planerar för den 24 september – 3 oktober.