BI Firm kommer att arbeta med Lidingöloppets digitala marknadsföring genom robotgenererade annonsflöden. Det innebär att den digitala annonseringen kan riktas efter parametrar som geografi, demografi och intressen.
– Samarbetet med BI Firm ska hjälpa oss att hänga med in i framtiden vad gäller digitala format, säger Tomas Hoszek, generalsekreterare på Lidingöloppet.
– Lidingöloppet är en mycket välskött verksamhet, med goda mål och syften som är bra för samhället. Vi är glada att få jobba med Lidingöloppet, säger Andreas Wallenberg, CEO på BI Firm.
Lidingöloppet har ambitionen att locka fler utländska deltagare.
– Vi vill vara internationella, därför behöver vi också marknadsföra oss utomlands. Det är ytterligare en anledning till att vi valde BI Firm, säger Tomas Hoszek.
Tillsammans med BI Firm skapas nu också en ny möjlighet att bli ”Stolt sponsorannonsör”. Konceptet innebär rätten att använda sig av emblemet i intern och extern marknadsföring, annonsering i samband med Lidingöloppets 31 olika lopp, samt medlemskap i sponsornätverket.
– Det här är en sponsormöjlighet som vänder sig till mindre företag som vill associeras med Lidingöloppet och bidra till de olika loppens utveckling, säger Tomas Hoszek.
Om Lidingöloppet
Lidingöloppet är hela Sveriges lopparrangör. Hos oss hittar du över 20 olika lopp, i olika delar av Sverige och under större delen av året. För motionärer och elitidrottare, från de yngsta till de äldsta, för dig som springer, cyklar går eller tar dig fram i rullstol. Lidingöloppet ägs och arrangeras av de två idrottsföreningarna IFK Lidingö SOK och IFK Lidingö Friidrott.
Om BI Firm
BI Firm är en digital annonsbyrå som använder den egenutvecklade mjukvaran SpiderAds för robotgenererad målgruppstyrd annonsering i olika länders största räckviddsmedier, Facebook/Instagram och Google. Den robotgenererade annonseringen kan styras på geografi, demografi och annan big data som cookies, väder, sportresultat mm. Läs mer här >>