Lidingöloppet Ultramarathon

Välkommen till vårens stora löparfest på Lidingö 3 maj!

Det här är en dag för dig som gillar att springa långt, längre eller jättelångt. Lidingöloppet Ultramarathon erbjuder nämligen sträckorna 50 km, 26 km och 10 km i blomstrande vårnatur. Den sista sträckan går under namnet Vårmilen och om det loppet kan du läsa mer här.

Vill du däremot springa 26 eller 50 km, deltar du i Lidingöloppet Ultramarathon och får äran att kalla dig ultralöpare. Loppet genomförs för åttonde gången och precis som tidigare får du som startar ta dig an en tuff bana med mycket stigningar (du som springer 50 km får bestiga den beryktade Abborrbacken TVÅ gånger), knixiga partier på smala stigar och några av Lidingös vackraste löparstråk. För att du ska kunna optimera din prestation finns flera vätske- och matstationer utmed vägen.

Börjar det rycka i benen för 50 km? Läs mer här!
Låter 26 km som den optimala sträckan för dig? Då ska du kolla in den här sidan.

Starta igång tävlingssäsongen genom att springa något av våra lopp. Kanske har du ett större mål som väntar längre fram, det här är den perfekta uppladdningen!

Anmäl dig till Lidingöloppet Ultramarathon 26 km eller 50 km här » 


Så här gick det till 2014:


Läs ett sammandrag av tävlingsdagen här »

Se bilder från sjunde Lidingöloppet Ultramarathon »

Alla resultat från tävlingen »

 

Läs även om...

Vinterträning för löpare del 2


Som jag gick igenom i föregående artikel så fungerar löpträning alldeles utmärkt utomhus även på vintern. 

Läs mer »

Boosta ditt immunförsvar!


Träna hårt kan du bara göra om du är frisk. Stärk ditt immunförsvar med hjälp av maten. Kanske är det apelsinen eller yoghurten som gör att du slipper den där infektionen.

Läs mer »

Vinterträning för löpare- del1

Många tror inte att det går att utföra bra löpträning utomhus på vintern. De söker sig därmed till löpband och träningscyklar istället. Men vinterlöpning går alldeles utmärkt att utföra utomhus – här får du veta hur. - See more at: http://blogg.accessrehab.se/2015/01/15/vintertraning-lopare-del-1/#sthash.YisahuhX.hOQtncUG.dpuf
Många tror inte att det går att utföra bra löpträning utomhus på vintern. De söker sig därmed till löpband och träningscyklar istället. Men vinterlöpning går alldeles utmärkt att utföra utomhus – här får du veta hur. - See more at: http://blogg.accessrehab.se/2015/01/15/vintertraning-lopare-del-1/#sthash.YisahuhX.

Många tror inte att det går att utföra bra löpträning utomhus på vintern och därför söker sig till löpband och träningscyklar, men det går utmärkt att utföra utomhus!

Läs mer »

Vägen mot ett bättre Ultra- Rensa bort skräpet

Dags att slänga ut fluffbröd, färdigmat och bullar samt föra in rödbetor, yoghurt och havregryn.

Läs mer »

Bålträning för löpare

Detta är den första artikeln i en artikelserie kring styrketräning för löpare som vår partner Acces Rehab kommer tillhandahålla oss fram till loppstart 3 maj.

Läs mer »

Nytt samarbete

Lidingöloppet och Eurovator inleder ett nytt samarbete inom digital marknadsföring. Samarbetet innefattar även Lidingöloppet MTB och Lidingöloppet Ultramarathon.

Läs mer »

Partners
Gilla oss på Facebook
Fråga dietisten
Ambassadör